نرم افزار مانند ابزاری هستن که باتوجه به هدف و نوع طراحی باید آنها را انتخاب کرد. گاها افراد تنها به خاطر ملاک معروف بودن  یک نرم افزار، به یادگیری آن روی می آورند در حالی که برای مقصود و هدف شان نامناسب ترین گزینه محسوب میشود. از نرم افزارهای معروف حیطه طراحی گرافیکی میتوان به سه نرم افزار فوتوشاپ، ایلاستریتور و کورل دراو اشاره کرد. در این مقاله به شرح مختصری از تفاوت این سه نرم افزار و مورد استفاده آنها میپردازیم.

نرم افزار فوتوشاپ نرم افزاری پیسکلی ست و با دو نرم افزار ایلاستریتور و کورل دارو که نرم افزار برداری هستند، متفاوت ست.

به همین خاطر نرم افزار فوتوشاپ بیشتربرای ادیت وکار با عکس باید مورد استفاده قرار بگیرد و نرم افزارهای ایلاستریتورو کورل دراو باید در طراحی وکتورها و رسم استفاده بشوند.

برای مثال :

  • برای تایپوگرافی  نرم افزارهای ایلاستریتور و کورل دراو توصیه میشوند
  • برای پوستر و بنر تبلیغاتی نرم افزارهای ایلاستریتور و کورل دراو توصیه میشوند
  • برای آتلیه و روتوش عکس نرم افزار فوتوشاپ توصیه میشود
  • برای کارت ویزیت و ست اداری نرم افزارهای ایلاستریتور و کورل دراو توصیه میشوند
  • برای عکس نوشته نرم افزار فتوشاپ توصیه میشوند
  • برای طراحی کاراکتر کارتونی نرم افزارهای ایلاستریتور و کورل دراو توصیه میشوند

 

✦ تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و کورل دراو :

اما تفاوت دو نرم افزار ایلاستریتور و کورل دراو که تقریبا مشابه هستند در ابزارها و راحتی در استفاده است. در نرم افزار ایلاستریتور شما بخ مراتب ابزارهای بیشتری در اخیتار دارید و برای یک سری دیزاین های خاص میتوانید از ابزارهای آن در کمترین زمان استفاده کنید اما اجرای انها در نرم افزار کورل دراو ممکن است زمان بر باشد و به خلاقیت شما بستگی دارد. با این حال کار با نرم افزار کورل دراو بسیار راحت و آسان ست و پیچیدگی زیادی ندارد. اما کار با نرم افزار ایلاستریتور به مراتب پیچیده تر و نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری دارد.

در هر صورت اگر قصد دارید نرم افزار تماما حرفه ای رو یاد بگیرید نرم افزار ایلاستریتور به شما پیشنهاد میشود اما اگر مبتدی هستین و کار با سیستم برای شما سخت است، بهتره با نرم افزار کورل دراو شروع کنید.